Søgefelt

Fredag 15/11 2013

Måske bliver du ringet op af Katrine

Der er mange fordele ved medlemskab af en rigtig fagforening. Udover faglig hjælp og rådgivning giver et medlemskab også en lang række andre muligheder og fordele.

Det er der desværre mange medlemmer, som ikke benytter sig af. Enten fordi mulighederne virker uoverskuelige, eller fordi de ikke kender til dem.

Det skal der nu rettes op på, og derfor har Blik- og Rørarbejderforbundet sammen med Serviceforbundet, Dansk El-forbund og Fødevareforbundet NNF etableret et fælles kontaktcenter. Her er Katrine ansat, og sammen med sine kolleger har hun til opgave at styrke dialogen med medlemmerne og informere om de mange muligheder, som følger med et medlemskab. Det gøres gennem telefonisk rundringning til medlemmerne, således at der skabes større bevidsthed og kendskab til de mange muligheder og medlemsfordele.

- Erfaringerne fra et tidligere pilotprojekt har givet rigtig gode resultater. De kolleger, som bliver kontaktet, er overvejende glade for at få mere at vide om de mange fordele, som et medlemskab giver. Samlet vil det give bedre service og derved også mere tilfredse medlemmer, siger næstformand Henrik W. Petersen fra Blik- og Rørarbejderforbundet.

Selv om de ansatte i det fælles medlemskontaktcenter har særlig viden om medlemsfordele, har kontaktcentret også til opgave at styrke dialogen med medlemmerne, og samtidig være behjælpelige med indsamling af oplysninger og information til brug i forbundets faglige arbejde.

I den dialog kan der opstå spørgsmål til overenskomster eller til forhold for ledige. Sådanne spørgsmål vil Katrine og hendes kolleger sørge for, bliver sendt videre til den rette faglige medarbejder, og medlemmet vil hurtigst muligt blive kontaktet med oplysning og svar på sine spørgsmål.

Genveje

Søg på Blik og Rør

Søgefelt